09 mars 2011

Svinkoppor?

Jag hoppas inte det, och jag tror faktiskt inte det heller. Alva har 2 stycken "plitor", de ser ut som mogna finnar just nu. Jag vet ju att en liten en på Alvas förskola har haft det, annars hade jag inte ens tänkt på det överhuvudtaget, men det känns konstigt om det har kommit därifrån ändå då det var några veckor sen det var.
Så med andra ord får tösen stanna hemma idag, känns dumt att ta dit henne om det nu skulle vara det och smitta andra småttingar.
Jag tror att detta kommer bli en påfrestande dag, Alva är stundom gnällig och trotsig och jag irriterad. Inte på barnen utan på alla j*la sjukdomar hit och dit som gör att man inte kan komma ut och få träffa folk. Viggo jagar katterna och fick sig nyss ett fräs och har redan fått sig några smällar från storasyster och jag känner att jag håller på att bli galen!

4 kommentarer:

Helena sa...

Nä, vi får hoppas att ni får vara friska ett tag. Skulle vara lite väl mycket med svinkoppor utöver allt annat!

smurfenlina sa...

usch jag vet gumman, så himla tråkigt med sjukdomar!! vi har ju lyckats smitta ner heeela familjen med vinterkräkan...bara morfar kvar...

håll ut, våren är påväg!!

kram

Caroline sa...

Låter lite som mollusker. Josefin har haft det över magen & bröstet sedan i somras. Mkt smittsamt men inget farligt och inte något man behöver vara hemma för. I så fall skulle vi ha vabbat i 7-8 månader nu :)
Finns inget rek läkemedel mot det, man får bara vänta ut dem. Om det nu är det.... bara en tanke!

Therése sa...

Jag tror inte att det var någonting, haha. De två som var är bara som små plitor nu och det har inte kommit fler så hon har varit på förskolan idag..

Ja, nu har nog de flesta haft sina sjukdomar känns det som, våren är mer än välkommen så de små kan få lite paus från skiten!

Caroline: Ja, det är ju något att ha i åtanke om det blir någon nästa gång! Haha, att vabba i 7-8 månader är nog inte ultimat =)