31 mars 2011

Otursdag

Lillemans tisdag var både rolig och tråkig. Efter att ha haft 2 jämnåriga busar här på förmiddagen då jag suttit och sagt att Viggo faktiskt är ganska duktig på att lyssna på "ajaj" och att inte ta alla saker, så ska han givetvis ta tag i lampsladden till fönsterlampan som är i något gjutjärnsaktigt material och dra ner den först i pannan och sen landar den med en smäll på lilla stortån. Lille killen! Ledset blev det och även lite blodigt.
Sen blev han galet röd i rumpan (trots att jag smörjde) efter många bajsomgångar, och vi fattade inte varför han helt plötsligt blev otröstlig. Tillslut gick det upp ett ljus och jag kollade blöjan som var full igen och den lille rumpen, jisses. Jag hade banne mig tjutit om jag hade haft det så! Nu är det nästan bra iallafall!

I övrigt har jag gjort en massa saker bl a planerat M.s 30-årskalas som blir av på lördag och sorterat en massa barnkläder och märkt dem med säljarnummer, storlek och pris. På lördag ska de nämligen förhoppningsvis säljas här på en "köp- & säljmarknad" för barnkläder. 
Hoppas på att få in lite pengar, säljer vi allt får vi runt 2500:- och det är välkommet!!

Inga kommentarer: