20 mars 2011

Det är så mycket man vill...

Största drömmen är att bo i hus, eller något som är nära iallafall, med en egen gräsplätt och uteplats där man kan umgås och barnen kan leka. 
Men vägen dit kantas ju av andra "jag vill" saker. Nu är det dags för uppdatering i barnens garderober och jag skulle vilja kunna lägga pengarna på det jag tycker är bra kvalitetskläder som även är snygga men det jag tycker om är inte i det billigaste laget. Men det är en ganska banal sak ändå. 
En sak jag vill ha kostar lite mer, en cykel. Det skulle vara helt underbart att ha en cykel, en fin gammaldags. En Kronans vore ju inte helt fel, men helt plötsligt stiger ju priserna. Och till Alva skulle jag vilja ha en trehjuling, eller en balanscykel kanske. För oss är detta inga omöjligheter (även om vi har det snålt med pengar), men vips så skjuts största drömmen längre bort igen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har en cykel som faktiskt är jättebra och inte sådär fruktansvärt dyr som jag köpte på jula när vi bodde i södertälje. Ida fick en likadan förra våren när hon fyllde år. Går att köpa på postorder och kommer hem inom någon vecka. Den är snygg, billig och bekväm att cykla på. 3 växlar men det lär man sig snabbt att det faktiskt räcker. Hoppas du gillar den :-)

http://www.jula.se/cykel-florida-28-130338

på jula finns även barncyklar från 595:-

Unknown sa...

Ja! Visst börjar hon bli stor!?
Jag kommer gärna förbi någon dag i veckan, om det funkar för dig? Vi skulle ju kunna bestämma något redan nu om du känner dig redo för det?

Det får absolut inte gå så lång tid mellan gångerna vi träffas! Skulle ju vara kul om våra kids blev kompisar :-)