03 mars 2011

Kafferep

På söndag bjuds det på kafferep här på "Café Järnvägsgatan". Åh, vad jag längtar. För ett tag sedan hittade jag en sån mysig idé på en blogg. De hade kakträff, men jag måste säga att kafferep låter mycket härligare! 
Tanken är att man bakar varsin kaka och tar med till kafferepet med tillhörande recept. Den som är värdinna (i detta fallet jag) bjuder på en tårta eller mjuk kaka och de andra bakar en småkaka som de tar med sig sju bitar av. Alla tar med sig en burk där man kan lägga ner delar av de kakor man inte vill eller orkar äta upp och burken tar man med sig hem efter kakträffen.
En helt underbar idé som jag inte kunde låta bli att apa efter! Så på söndag är det dags för första gången, är så nyfiken på vilka godsaker som dyker upp och hur mycket skitsnack det blir, haha.

1 kommentar:

Jennie sa...

Nu önskar jag ju verkligen att du bodde lite närmre Götet!