27 februari 2011

Ute ur koman!

Nu är vi friska, eller, ja, så frisk man nu kan bli i dessa tider... Snörvel, host, harkel... Tror ni att det var helt underbart att bara få komma ut i friska luften på en liten promenad, även om Alva blev helt rabiat efter en stund så fick jag iallafall andas annat än lägenhet.
Men, jag tror faktiskt inte att Alva har haft öroninflammation. 
Omgång nr 1 med läkaren lät lite svävande "jo, men det såg ut som ngn perforering på trumhinnan" medan omgång nr 2 med läkaren sa att han faktiskt inte såg att det hade gått hål men han såg att trumhinnan var lite förtjockad. Därav slapp vi ju ge skruttan mer medicin. Men 2 dagar efteråt ser vi att det 2 sista kindtänderna därnere är på väg upp, så min slutsats, (hehe, amatörläkare) är att hon får så j*kla ont av sin tandsprickning att det går upp i öronen också... 
Hon har alltid fått extremt ont när tänder har kommit och än värre har det varit med kindtänder, så nu bävar jag för när de 2 sista däruppe också ska komma...
När Alva fick sin första tand var det så ledset/argt/gnälligt så jag var helt slut (inget mot nu förvisso), men Viggo märktes det ju knappt. Tyckte att han sov lite dåligt ett par nätter och gnällde aningens mer vilket inte är något om man jämför med storasyster och hux flux såg man 2 bissingar därnere...

1 kommentar:

Tova sa...

aw, stackars liten.
Min grabb har varit sjuk nu i 3 dagar, fast jag börjar misstänka att det också har delvis med tänderna att göra, han är såå gnällig och skriker hela nätterna (vilket han bara gör när tänder är på G...)
Bävar dock inför kindtänderna, han har alla kvar... :P