28 februari 2011

Pisshelvetesjävlaskitdag

Visst märkte vi igår att det var krångel med bilen, men humöret var ju på topp så det skuggade inte över helgen. Kopplingen ger inget motstånd och jag får inte i växlarna så det var ju bara att ringa verkstaden idag. Men innan dess var jag ju tvungen att ta en 50 minuter lång promenad för att lämna Alva på förskolan, Viggo höll sig i god mod och somnade en stund efter att vi lämnat storasyster. Väl hemma vaknade han tyvärr när jag bar upp honom men det var en glad skit. Ringde verkstan och det var bara att komma in med bilen.
Först blev det ytterligare en promenad på 50 minuter för att hämta Alva, denna gång tyckte Viggo bara att det var ok halva vägen och grät nästa hela vägen hem från förskolan tills vi hade 5 minuter kvar. In och slänga i mig och Alva lunch för att sedan väcka stackars Viggo för att få i honom lunch för att sedan sätta på oss ytterkläderna igen för att sätta oss i bilen i 20 minuter och hoppas på att den ska bli varm nog att få i någon växel, Viggo grät i 10 av dem och det sket sig med bilen.
Upp igen för att ringa verkstan och säga att vi inte kan komma än utan måste fixa det på något sätt först, Alva gråter för att hon är arg på mig. Vi kan lägga till diverse telefonsamtal och grejer men det orkar jag inte rabbla. 

Luften gick ur mig totalt kan jag säga och det var längesen jag var så ledsen. 

Bläsch, nu står bilen på verkstan iallafall och jag har fått tillbaka lite luft.

Inga kommentarer: