06 februari 2011

Amningsstopp natt 2

Nu är det inga problem för lilleman att ta vällingen vilket är jätteskönt! Han blev riktigt arg när han insåg att han inte skulle få amma innan natten men somnade gott i famnen efter några minuter då han var riktigt trött.

Denna natten har varit rätt jobbig, dels fick jag inte alls lägga ner honom i hans säng på kvällen då han vaknade så fort man gjorde ett försök så han fick helt enkelt ligga i min famn sova. Han har vaknat flera gånger inatt, det är ju så han har gjort innan. Han har ju inte snuttat för att han vaknat och varit hungrig utan han har inte riktigt vaknat utan bara sökt bröstet och sen somnat lugnat sig så fort han fått det. Jag har helt enkelt varit hans napp!
Inatt har han blivit arg när jag tagit upp han ur sängen när han vaknat men lugnat sig och somnat om direkt och mellan kl 3-4 så fick han välling.
Jag fick även pumpa ur igårkväll och i morse och är väldigt öm hela tiden, jag hoppas att det lägger sig snart...

Hoppas att nästa natt går bättre ur sömnsynpunkt.

2 kommentarer:

smurfenlina sa...

Oj vad duktig du är Tess, kämpa på! Det är väldigt känslomässigt det där med amningen och det är mysigt! Men man måste ju orka själv oxå, verkar ju som att Viggo gillar vällingen oxå det är ju toppen! Noah började sova mkt bättre när han började med välling, de står ju sig bra på det!

kramkram

Jessica sa...

Låter som ett jobbigt projekt för en som inte är insatt. Men du är duktig du mamma Tess! Hang in there!

Tänkte jag kunde ge lite uppmuntran i alla fall, trots att jag inte har en aning om vad du går igenom :)