08 februari 2011

Amningsstopp natt 4

Igår var jag lite nervös då jag till råga på allt var gräsänka, men skruttarna är på något sätt mycket "snällare" och förstående när man är ensam med dem på kvällen. Så strax efter kl 20 sov bägge två.
Viggo vaknade strax innan kl 20.30, länge han låg där liksom, nästan 45 minuter. Han somnade om snabbt i famnen men vägrade läggas ner i sin säng igen så han fick vara kvar i famnen tills jag hörde att han sov ordentligt (mot alla regler jag vet, men nu är det fokus på att inte amma...) då passade jag på.. Innan jag kom i säng vaknade han igen med somnade om fort i famnen igen, och där fick han ligga tills jag gick och la mig.

Men kors i taken, inatt har han "bara" vaknat 3 gånger, sista gången var kring kl 4 och då fick han välling också. 
Jag känner mig lika sliten tyvärr, blir att man somnar så hårt nu när man är trött så att få sova 2 timmar i taget istället för 1 känns inte alls i kroppen, ska bli intressant om natten som följer fortsätter att gå åt det bättre hållet.

Jag tror inte att jag behöver pumpa mer nu heller, woohoo! Nu ikväll när jag pumpade så fick jag inte ens ut 50 ml och då har jag inte pumpat sen igårkväll... Riktigt skönt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Grymt jobbat Tess! Härligt att höra att det går så bra ändå! Trist att du är trött. Om det hjälper dig något så är jag väldigt trött också! ;-)