31 oktober 2010

Viggo 6 månader!

Igår blev Viggo 6 månader! Ett halvår, vid denna tiden för ett halvår sen hade jag ett litet knyte i min famn som vägde 3540 g och var 50 cm kort. Så liten, så pluttig. Idag är det andra bullar. En mullig, bastant kille som väger 8140 g och är 67 cm lång med en förkärlek till de söta puréerna och vatten i flaska.
Havårskontrollen klarades av med bravur och han charmade farbror doktorn.

Kan: Äntligen vända sig från rygg till mage. Gå omkring lite i sin gåstol. Sitta ganska stadigt nu, några minuter med lite egen parering.

Äter: Fortfarande mammas mjölk, fortsätter med smakportioner som börjar bli större och jag har fått smaka på kyckling också.

Sover: På dagarna sover jag nu 2 ggr, vilket varierar mellan 1/2-1 timme/gång. Jag är så lik min syster här tjatar mamma om hela tiden. Hon får helt enkelt acceptera att jag inte har så stort sömnbehov på dagarna, jag går ju iallafall med på att somna för natten vid 19-tiden fortfarande även om det innebär att sova på mamma. Äter på natten gör jag också, typ hela tiden. Mammas tutte har jag adopterat som napp, verkar som om hon tänker avbryta detta, men det ska vi nog bi 2 om!

Pratar: Precis som innan så bluddrar jag på med mitt joller. De sitter och väntar på att jag ska börja säga annat som t ex babababa, men äh, jag säger vad jag vill.

Vill: Allt precis hela tiden, är sällan still utan jag innebär mycket armträning för alla som vill hålla mig. Sitta snällt i knät är inget jag ägnar mig åt.
Vara med överallt, inte fasen vill jag ligga kvar någonstans när alla försvinner in i ett annat rum.

Skrattar åt: Det mesta, med fort ska det gå, gärna kastas lite hit och dit. Syrran är ju favoriten, att titta på den tokan hoppa som en duracellkanin i soffan lockar till många skratt.

Klädstorlek: 68 och 74 passar finfint nu, vilket är lite roligt för nu är nästan alla ärvda kläder slut så då är det nya fina kläder som gäller!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh grattis Viggo på din 6-månadersdag! Jag tycker minsann du kan säga till morsan och farsan att du kan få den där söta purén som du tycker så mycket om, just för att det är din månadsdag! :-)

Elena sa...

Vilken sötnos! =)