03 oktober 2010

Spontanbesök

Fina Lina, en nära vän som jag har upplevt mycket med, roligt, tråkigt, bråkigt, fesligt. En bra tid i mitt liv helt enkelt. Vi tappade kontakten ett tag, men till min glädje tog vi upp den igen. Vi har pratat länge om att träffas, och tanken var att Lina och hennes sambo Johan skulle hälsa på nästa helg, men jag gissade, dock med förståelse, att det inte skulle bli så tråkigt nog. De har precis flyttat till hus, varit på bröllop i Södertälje och hon är höggravid, så att behöva åka iväg en helg till måste kännas galet hur roligt det än skulle vara.
Därför blev jag superglad!! idag när jag fick ett sms där de undrade om de fick komma förbi på kaffe när de åkte förbi på väg hem från Södertälje till Eksjö. Helt otroligt, vi har inte träffats på 2 år, sist var jag höggravid med Alva, och sen dess så har jag fått 2 barn och flyttat till Rimforsa. Lina har träffat en ny kille, flyttat till Eksjö, köpt hus och väntar nu sitt första barn. Och ändå, vi satt här i vårt vardagsrum och det var precis som vanligt. Riktigt mysigt var det.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja! Det var SÅÅ trevligt och roligt att träffa er (alla!) igen! Det kändes som tiden hade stått stilla sedan sist, trots att det hänt så otroligt mycket! Va, tänk Tess, tvåbarnsförälder!
Vi får göra om det snart igen, och då hoppas jag att vi har lite längre tid på oss så att vi hinner gå igenom allt!

KRAMAR! :-)