13 oktober 2010

Kardemummamuffins

Att man sätter sig och bloggar när man egentligen ska lägga sig och sova lite inför morgondagen, men är man dum så är man dum.
Idag har jag hunnit med att åka in till Linköping 2 gånger, för att lämna/hämta bilen på service. Och tur var väl där för annars hade nog parkeringsbromsen lyckats ta sönder hela bilen och det är inget vi behöver nu.
Alva och jag har bakat kardemummamuffins som var jättegoda, lilltjejen var så duktig med att hjälpa till, hälla upp saker i bunken, knäcka ett ägg på bänken och hälla på pärlsocker på smeten i formarna. Ikväll slängde jag ihop min syndiga kladdkaka också, den är riktig syndig god och onyttig.
Imorgon, då åker vi till Göteborg. Helgen är fullspäckad till bredden men kul ska det bli!
Idag har Viggo också varit jätteduktig, han hjälpte pappa att jobba lite vid datorn. Tror han fixade den extra touchen faktiskt, hehe.

3 kommentarer:

Marlene ♥ sa...

haha. lillen då=)

Unknown sa...

Haha! Så duktiga barn du har som hjälper till! :-)

Tack för att du har lämnat in ditt bidrag till tävlingen! Jag skulle också tycka att det skulle vara kul med exakt 6 månaders skillnad. Och jag gillar oktober bättre än november av någon anledning :-)

Ja, skåpet i barnrummet är ett jättestort vitrinskåp som inte får plats någon annanstans än just i barnrummet. Vi har kläder i lådorna på underdelen och så blir det prylar och leksaker i överdelen med dörrar. Vi får väl plocka bort dörrarna sedan när bebisen blir större och då blir det en öppen förvaring. :-)

Hoppas ni får det underbart roligt i Göteborg nu. Andas ordentligt mycket stadsluft! :-)

Jessica sa...

Va! Kommer ni till Gbg. Förstår att helgen måste vara fullspäckad. Men finns det någon liten timme över eller så, så är jag hemma förutom lördagkväll ;) Kramen!