09 oktober 2010

Svacka

Där är jag nu, i en liten svacka. Hade jag haft pengarna till det hade jag köpt hus och flyttat tillbaka till Göteborg i ett nafs. Det känns som om det nystarten vi räknat med att få när vi flyttade till Rimforsa inte har kommit, eller har känts av. Samma gamla vardag och ekorrhjul, vi går på varandra konstant och fräser. Känns det som. Vi har det bra, det har vi, men jag tror inte att många par mår så bra av att vara med varandra hela tiden. Man behöver komma ifrån varandra, andas annan luft och vara social med andra utan varandra! Det hade vi större möjlighet till nere i Göteborg. 
Nu har vi bara bott här i 2 månader, inte så lustigt att man inte har så mycket vänner än. Men det blir ju jobbigt ändå, i Göteborg skulle jag haft många alternativ till att ta med mig ungarna hemifrån och hitta på saker idag. 
Jag vill inte gå på promenad idag, på samma vägar som alla andra gånger. Alla är upptagna på sitt håll, och man vill ju inte att de ska "offra" tid för att vara med en, familj som vänner, utan att de ska göra tid för att de vill.
M. behöver få ett jobb och vi behöver få en vänskapskrets, i Göteborg hade det "bara" behövts hända 1 av dessa 2 viktiga saker. Jobbigt i hjärtat idag.

1 kommentar:

smurfenlina sa...

*håller tummarna för att det vänder* men annars kommer ni ju närmre oss igen :) kramar om!