07 oktober 2010

Lurad

En hel vecka har jag gått och lurat här hemma, tänkt ut planer för att kunna överraska min make. Med tanke på att vi har en 5-månaders bebis och att det är endast 20 månader mellan våra barn så har vi haft minimal egentid för varandra. M. är väldigt mycket mer i behov av det än vad jag är, så idag på vår blomsterbröllopsdag ville jag överraska honom.
Min mamma kom över för att ta barnen ett par timmar, innan det höll jag på att få magsår när jag försökte få M. att bli klar när han inte visste att det behövdes, men det lyckades tillslut. Haha, vilken min han fick när min mamma kom över och jag sa till honom att ta på sig ytterkläderna och säga hejdå till ungarna.
Jag kunde inte låta bli att småflina lite när vi gick till bilen, jag älskar verkligen att få planera och överraska! Vi tog bilen och styrde kosan mot Storgården där min svägerska jobbar som kockmästare och som hade "svängt" ihop en 3-rättersmiddag åt oss. 
I 2 timmar satt vi och pratade och njöt av:

Soppa på Karl-Johansvamp med getostgratinerad vit chokladkaka med getost från Hejtorp

Grillad fjällröding med krämiga rotsaker & prosciuttochips

Kärleksdessert

Desserten bestod av en fudge med mörk choklad och frysttorkade hallon, polkagrischeesecake, mörk chokladtryffel och hallonmousse med hallonkompott. Tror ni att vi rullade hem? Riktigt gott var det och jag kände mig höggravid när jag kom hem.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.