02 oktober 2010

Viggo 5 månader

För 2 dagar sen blev Viggo 5 månader! Han väger nu 7565 g och är 65 cm lång. Det börjar verkligen bli stora killen av vår lilleman. Syskonkärleken börjar bli tydligare, helst vill Alva att Viggo ska kunna gå,springa och hoppa på samma gång. Undrar när avundsjukan kommer på besök, kan det vara när han börjar sno hennes leksaker?
Kan: Gripa tag i saker för att snaska på, vända sig från mage till rygg och bli lika förvånad varje gång. Snurra runt 180 grader när han ligger på mage så att han plötsligt tittar åt det hållet rumpan var.

Äter: Mammas mjölk men nu har jag också smakat på palsternacks-, morots, broccoli- och majs- & potatispuré. Och gröt också ju. Det mesta slinker ner, vissa saker hugger jag efter medan andra är jag lite skeptisk till.

Sover: På dagarna sover jag 2-3 ggr, ibland lite längre, och ibland lite kortare. Jag blir trött framåt kl 7 på kvällen och somnar för natten, men det är fortfarande gott att äta ett par gånger på när vi sover också.

Pratar: Jag tjötar fortfarande massvis, och pratflörtar med alla! Härligt är det, de flesta verkar ju förstå mig, men ibland undrar jag vad de svamlar om faktiskt.

Vill: Fortfarande stå hela tiden, sitta är ju så tråkigt! Smaka på det mesta, mat som kläder, det spelar ingen roll.

Skrattar åt: BU! Och tittut, att falla bakåt kittlar dödsskönt i kistan, då asgarvar jag.

Klädstorlek: En och annan 62 slinker fortfarande på, men 68 är ganska så perfekt nu.

1 kommentar:

Elena sa...

Lille sötnosen, vad tiden går fort :o)