25 november 2010

Tänder eller fas

Då var vi där igen! Viggo har hittills varit ganska lätt i sina faser, men nu märks det att det är något som inte är 100%, han vill inte ha någon annan mat än mammas mjölk och somnade 1 timme senare nu ikväll och så fort man försöker lägga ner honom så vaknar och och blir totalt ledsen. Han är också mycket gnälligare under dagen, vilket fortfarande knappt innebär någonting, haha.
Idag har varit en otroligt oproduktiv dag, jag har varit sjukt trött och har bara velat lägga mig och sova vilket är ganska omöjligt när man är ensam med barnen... Vi satt och åt lunch i pyjamas, fint ska det vara!

Alva blir arg när bilarna inte vill göra som hon tycker och ska putta bort kameran då mamma är superdum som tar kort på henne då.

Då trumpetar den oerhört morgon(?)vackra mamman lite fult och då blir det glada miner igen.

Efter lunch kändes det som en bra idé att bli lite mer fräscha och pusskalas kan man ju aldrig få för lite av.

Viggo sitter banne mig aldrig still, försökte knäppa kort på han när han satt i mitt knä, det var ju enkelt, eller inte...
Och vad är det med bebisar och detta hårdrageri?

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha! Vilka underbara bilder på er! :-)

Ang. amningen igen, så ja, det stämmer att hon stryper vissa mjölkkanaler genom att hon tar fel tag (för litet). Fast som jag försökt hjälpa henne med att stoppa in mer i munnen eller låta henne försöka ta ett nytt tag själv, men nej nej, det blir fortfarande en spetsig/tillplattad bröstvårta i slutändan... Buhuuu... Nåja, jag ger inte upp ännu. Kanske ska testa amningsnappen igen...