28 november 2010

Snön vräker ner tiddelipom

Undrar om jag kommer hitta bilen imorgon när jag ska in till stan med ungarna och mor min för att julshoppa lite, inga julklappar är inhandlade ännu och nu är väl det ändå hög tid för det?
Bakade vörtbröd igår, och enligt mig blev det en hit, M. tyckte det smakade för lite så han får väl köpa eget helt enkelt...
Alva var hos mormor hela lördagen och byggde tomteland och myste med sina kusiner. Viggo myste lite extra här hemma, fast jag och M. gav oss på en storstädning och julpynt så fick han lite mer uppmärksamhet än när syrran är hemma, och att sitta själv i lekhörnan och tugga på massor av leksaker utan att någon vrålar "mina" och rycker bort dem var nog riktigt roligt.
Idag blev det lussebullsbak, och de blev så saftiga! Tycker det är svårt att hitta lussebullar som inte är torra, men efter ett recept som blev lovordat från flera håll kändes det värt en chansning.
Och vilken tur att jag bestämde mig för lussebullar idag, M.s arbetskamrat ringde och frågade om de fick komma på fika i snöyran, de köpte med sig lite fika och självklart bjöd vi på nybakta lussebullar, riktigt gott!
Och Alva blev superglad då de har en liten tjej på 14 månader som Alva hade jättekul med.
Mysig helg!

Inga kommentarer: