22 november 2010

Produktiv

Det känns lite som om mitt ryggskott är på bättringsvägen, idag tog det inte ens en minut att ställa mig upp ur sängen och jag behövde inte stötta mig mot väggarna när jag började gå utan det räckte att stödja ryggen med händerna och gå sakta, sakta.
De 2 dagarna som varit har varit ganska jävliga, det har tagit mig minst 5 minuter att ens komma upp ur sängen, sen har jag vankat av och an här hemma och suttit lite då och då. Dåligt samvete mot ungarna att knappt kunna ha dem i knät, stackars Viggo när han ammar liksom. Och när man inte kan krama sin barn som man vill eller ta dem när de är ledsna för att man inte kan lyfta upp dem, vad jobbigt det är!! M. är iallafall hemma som föräldraledig nu och jag har anmält sjukpenning hos FK, ska bli intressant att se hur det reds ut...

Jag har haft en väldigt produktiv period nu, och det är riktigt störande att få ont i ryggen nu. Gissar att det är mycket illasittande framför datorn som bidragit till det dock. 
Jag håller på att göra en fotobok om Alvas första år, men helskotta vad svårt det är att sålla bland bilderna, egentligen vill man ju nästan ha med alla, men det går ju inte! Och det är inte få bilder som jag fått med, tror att det är uppåt 300 bilder, nu ska jag bara fixa bakgrund och texter...
Har även sett ut flera bilder som vi ska framkalla nu så att vi kan få upp lite kort på ungarna att pryda väggarna med, och gör en almanacka åt svärmor med bilder på ungarna och deras 2 kusiner på M.s sida.
Och så har jag skickat varsin namntavla som jag gjort åt ungarna till mitt Majs som ska trycka upp dem åt mig.. Men så kände jag att jag behöver ju också en almanacka så nu har jag gjort en personlig almanacka till mig, lite härligt när man kan bestämma själv vad man vill ha för utseende och vilka fält och saker man vill ha med!

Och tro det eller ej! Jag har just bestämt mig för att sy!! Jag syr aldrig, jag kan inte sy, har aldrig kunnat. Men jag tänkte att jag skulle bevisa hur fel jag har om mig själv. Jag ska sy 3 tygkorgar att hänga på väggen ovanför skötbordet i badrummet där vi kan ha diverse bra-att-ha-saker till ungarna och deras strumpor som just nu flyger omkring lite magiskt här hemma och ligger lite här och var.
Är det något jag tyckt varit så tråkigt sen Alva föddes är det att jag inte kan sy, för vad man skulle kunna sy roliga saker till ungarna om man hade syförmågan...

2 kommentarer:

Liselotte! sa...

Hittade kommentaren under nåt av inlägget på den här bloggen http://www.finest.se/userBlog/?uid=28711

(som jag inte vet varför jag läser hehe... Vet bara att hon är världsbäst på att provocera.)

Unknown sa...

Det är jättekul att sy! Just nu känns det som om jag aldrig kommer att ha tid till det igen. Jag började ju en månad innan Molly kom och lärde mig en del på de tre-fyra sakerna jag gjorde. Det blir ju inte hundraprocentigt snyggt, men det duger för mig och Johan är stolt över mig :-)

Jag vill också pyssla som du gör! Hur har du tid till detta undrar jag bara? ;-)