04 november 2010

Helt slut...

Jag visste ju att vi hade det lite lyx i allt jobbigt att ändå vara hemma både mamma och pappa med 2 barn. Men jag undrar om det inte hade varit lättare att ha varit själv om dagarna med 2 barn från början. Nu blir det mest, KABOOM (lite batman, haha), här är verkligheten men istället för ett barn på 20 månader och en lugn liten nyföding så har jag ett barn på 26 månader i trotsåldern och en halvåring som numera också vill ha uppmärksamhet på ett helt annats sätt. Men jag tycker att det gått bra, förutom måndagen som jag tror blev värsta smällen för både Alva och mig.
Det märks att hon försöker göra sig lite mer bebis nu, när hon inte kan få uppmärksamhet från den andra föräldern. Då kan man bli bebis så att mamma också matar en och bär omkring på en. Det är ju bara det att det inte riktigt funkar så, och då blir man riktigt arg. Så det är mycket kärlek, kramar och pussar som gäller. För att vissa att man inte avvisar på något sätt, utan bara att man vet vad hon klarar av själv.
Viggo vaggar omkring i sin gåstol, han ser helt underbar ut. Han kör på både 2, 4 och 6 fötter. De minsta fötterna tar lite illa upp, de förstår ju inte varför brorsan kommer och kör på dem.
Imorgon blir det mys i Vimmerby, höstmarknad på Astrid Lindgrens värld för att vara exakt. Undrar om det är lika hutlösa priser som Jul på Liseberg...

Vattenflaskan rules!

Det är inte ofta mor & dotter fastnar på bild tillsammans

2 kommentarer:

Jessica sa...

Fina är ni när ni hamnar på kort också! :) Sen vill jag säga som Lina sagt tidigare. Du är en jättebra mamma Tess! Kram!

Unknown sa...

Åh vilka fin-fina kort på er alla! Har också varit lite sugen på att åka till Astrid Lindgrens värld, men jag tror det blir för jobbigt. Gick några meter i Tranås här om dagen och det var näst intill en omöjlighet.
Men till nästa år kanske vi kan åka tillsammans om ni bor kvar? :-)