26 november 2010

Det där med minnet...

Drog ut mig och ungarna till affären så att vi fick lite luft och ryggen fick sig en liten träning. Hade ingen lunch hemma heller så det passade bra tyckte jag. Jag "fick" smarrig smörgåstårta, Alva goda plättar och Viggo sedvanlig puré, alla nöjda utom Viggo som ratade maten precis somhan gjort hela veckan. Handlade också så att jag skulle kunna baka lussebullar och/eller vörtbröd idag, men det sket sig, glömde saffran (självklart) till lussebullarna och ölen till brödet. Uschalingen som bara en östgöte kan säga...
Vi smaskade lite efterrätt också, Viggo fick rårivet äpple, Alva och jag delade på en pepparkaksdammsugare, och nja, det var liksom, den gick ner, men inte med ett leende där man suckar fram "Gud, så god den var". Smakade helt enkelt pepparkaksdeg med punch och var ganska maffig och då åt vi bara en halv var. Alva smaskade dock i sig sin nöjt och upprepade "BULLE!"

Inga kommentarer: