15 november 2010

Ny vecka

Det borde ju vara en ny start, med nya krafter. Eller? Hehe, på jobbet var det alltid mer trötthet än piggelin då vad jag kommer ihåg. Det är väl ungefär samma när man är föräldraledig också...
I lördags var vi på kalas och firade min oingifta farbror, vi var beredda på att få gå hem med en tröttgrinig tös i och med att hon inte sovit något på dagen och kalaset började vid kl 18. Men icke, hon levde livet, dansade till danskampen med sin egen underbara taktkänsla och smaskade tårta kl 21. Viggo höll också ut länge men ögonen föll sakta igen vid kl 20.30.
Igår hade jag 2 ungar som var piggelin, en bakfull man och en massa tvätt. Jag hade tänkt att få sova ett par timmar till efter att Viggo vaknade kvart i 6 men så blev det inte. Utan en massa tvättande som sagt, och när det var klart fick vi göra oss lite vettiga och åka och fira far min. 3 chokladkakor till den kära whiskyn fick han, och vi fick smaskiga varma mackor med svamp, mumma.
Pappa M. här hemma fick också paket av barnen, ett underställ till en ständigt frusen M. när det är snö ute =)

1 kommentar:

Jessica sa...

Åhh vad jag längtar tills vi kommer upp till er! Dags att införskaffa ett par långkalsonger då :)