07 november 2010

Kladdkakans dag

Och då måste ju jag som kladdkakefantast baka det också. Till hjälp hade jag Alva som numera halkat in på bakandet ganska duktigt. Hon tycker att det är så kul att få hälla upp och mäta och greja. Mer, mer låter det hela tiden från lilla damen. Viggo var också med när vi bakade, var hur go som helst hela tiden och tittade så intressant ner i bunken när jag rörde runt. Garderade mig och bjöd hem faster med familj minus 1, så kändes det inte som om att man bakar för mycket. Väldans trevligt med lite söndagsfika sådär...
Först bakade jag min vanliga syndiga kladdkaka, är man chokladälskare så är detta syndens näste som smälter i munnen! Sen var jag tvungen att testa en ny, en snickerskladdkaka, men den blev faktiskt lite av en flopp. Ska testa den sen med lite modifiering, den lät ju så satans god!

Inga kommentarer: