26 mars 2009

Torsdagsmys

Idag fick vi sovmorgon till halv 8, det var så skönt! Men det blev desto stressigare då Alva och jag skulle ner till stan för en förmiddagsfika med FL-mammorna och bebbarna kl 10. Fikat var så gott, så gott. En blåbärsmuffin slank ner i min mage, och Alva fick lite varm mat och mangopuré till efterrätt.
Efteråt gick vi till Åhlens och shoppade en så fin body till Alva och ett litet paket till en liten Noah som vi ska träffa på lördag. I kön till betalningen stängde lilltjejen ögonlocken och påbörjade sin middagslur, vilket innebar att vi kunde börja vår långpromenad hem från stan. Då började också min kissnödighet kan jag säga, men den lugnade sig något under promenaden. På olskrokstorget kunde jag inte motstå att gå in en snabbis på Limit och kolla om de fått in något fin på barnavd. och det hade de. Jag köpte en jättefin sommarklänning, det är en riktig midsommarklänning.
När vi fortsatte vår lilla promenad så började min lilla blåsa göra sig väldigt påmind igen, ni vet, så där så man börjar gå fortare och fortare, bli varmare och varmare och inte tänka på något annat. Tillslut blev det att halvspringa till kulturhuset Kåken och gå på toaletten där, men gott folk, jag var sååå nära att sätta mig på kyrkogården. Undrar vad böterna är för det...
Sista biten blev iallafall mer behaglig att gå =).

Kolla in Alvas nya fina kläder...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fin hon kommer bli i den klänningen =)