20 mars 2009

Får jag lägga mig nu?

Jag är så trött! Alva vaknade kl 6 (självklart) i morse, bad M. ta henne så kunde jag få en timmes sovmorgon nu när hon äter gröt på morgonen. Somnade om riktigt hårt, vaknade 20 minuter senare av att M. kommer in med vårt hjärta och säger att han måste på toaletten, (jaha, vad gör jag när jag är ensam hemma då?), M. hämtar henne och jag somnar om, vaknar ännu 20 minuter senare av att M. öppnar dörren och tycker att jag ska komma och ge Alva mat då hon vägrar att öppna munnen. Summa summarum: En mamma, tröttare än för 40 minuter sen, väldigt mycket surare, försöker mata underbaraste med gröt och tutte och det är tvärvägran. Med andra ord, hon var inte hungrig ännu. Jag var dock inte sur mot vårt hjärta ska tilläggas, all den energin lade jag på M.!
Hämden blev då, av misstag, M. kommer hem efter jobbet, tjötar lite som vanligt. Han börjar prata om att han är hungrig och frågar vad det blir för mat, mamma Tess stelnar till och lägger av ett asgarv, jaha, ska vi äta mat också?, det hade jag totalt glömt bort kan jag säga! Så kan det gå när man inte låter en mamma sova en extra timme...
Doptårtorna står i kylen och gottar till sig nu, de ska garneras imorgon innan de hämtas på förmiddagen. Håll tummarna för att de blir fina!

Inga kommentarer: