19 mars 2009

Busy weekend

Igår var jag och Alva på FL-mammornas veckofika, vi försöker ha en stående fika varje vecka, och igår var det riktigt mysigt även om vi "bara" blev 3 mammor och bebisar. Alvas och hennes små kompisar, David och Melih, var på jättegott humör hela tiden. Sittandes i varsina stolar med tillhörande bord så var de nöjda med sina leksaker som de läskade varandra med medan vi mammor fick mat i magarna. Vi var på Times, liggandes på Kungsgatan, denna gång. De hade bra utbud på mat, men gotteutbudet, ajaj säger jag bara. Det kunde vara mycket bättre. Jag smaskade i mig en kärleksmums till efterrätt och den var för torr också, så där blev jag besviken.
I helgen ska vi på kalas till M.s bror och fru, bägge 2 fyller år nu i mars, och frun fyller t.o.m 30, så det blir att fira.
Det största för mig denna helg är annars att jag ska baka 2 doptårtor till en av FL-mammorna, Kerstin och hennes lilla Alexander. Det är ju lite nervöst då jag aldrig har bakat tårtor till någon annan så, jag brukar ju alltid vara med och äta den själv. Tänk om de blir misslyckade, eller de inte tycker att de är ätbara? Men, nu får jag ha is i magen helt enkelt, bakas ska de, och även ätas, av andra, när jag inte är med, jisses...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tårtorna kommer att gå galant tror jag! Kan du göra de hälften så snygga och goda som din nya blogg så blir det mer än perfekt!

smurfenlina sa...

kommer såklart gå bra, snygga kommer dom iaf bli :D kramkram

Therése sa...

Åh, jag hoppas det! Nu ska de bara garneras imorgon iaf, ska gotta till sig över natten först =)