03 mars 2009

Tårtkalas

Jag har ju berättat innan att jag fattat tycke för att baka tårtor. Nu ska jag hjälpa Kerstin med doptårtor till hennes lilla Alexanders dop. Till detta krävs ju provtårtor så att de ska bli riktigt nöjda. Så idag kom Kerstin & Alexander och några av vår medmammor; Karin & David, Jennie & Felix och Lina & Jaime på tårtkalas.
Tårta 1 bestod av:
Vit botten
Lemoncurdgrädde
Mosade jordgubbar
Spritsad med grädde
Mango på toppen
Tårta 2 bestod av:
Chokladbotten
Blåbärsmousse
Hallonmousse
Spritsad med geishafluff
Krossad choklad på toppen
Och de var riktigt goda! Med goda betyg från de provsmakande. Dagen var helmys. Och här nedanför har vi tårta 2 och 2 andra godingar, Alva och Alexander.

4 kommentarer:

Liselotte! sa...

Tårta nummer två låter som en dröm..... Nästan orgasmvarning hehe ;)

smurfenlina sa...

åååååh det ser ju jobbigt gott ut!! kan du inte komma hit och baka tårtor?????? kramis

Jessica sa...

Har svårt att tro att du kan göra en tårta som INTE är god :) Den ser som vanligt helt gudomlig ut! Tror minsann att det är dags att sadla om sen efter mammaledigheten *haha*

Therése sa...

Lompan: Bara nästan, haha..

Smurfenlina: Hihi, behöver du sött nu när du ammar? Jag blev galen sugen på allt sött...

Jessica: Ja du, kul skulle det vara men jisses, då skulle jag inte bli mindre som jag skulle vilja utan bara växa och åter växa!