28 mars 2009

Aj aj

Igår hade nog Alva den rödaste rumpan ever! Stackars liten, så sviden också. Pappa fick springa till apoteket och köpa salva och idag ser det mycket bättre ut, fortfarande mer röd än rosa och lite sviden men inte som igår... Idag är det iallafall ny blöja varje timma som gäller, igår var det var 5:e minut... Då kan vem som helst förstå att det börjar göra ont tillslut.
Istället för att åka till Bokenäs med ett litet grönt paket och hälsa på en liten Noah och Spekeröd på 30-årsmiddag efter det så blir det att vara hemma idag. Om Alva somnar som hon brukar ikväll så ska M. och jag ha filmkväll, det var ett tag sen kan jag säga. M. vill se Fallen, jag vill se Changeling. Har ni något annat förslag?

Jag har sån j*la craving för en redig chokladmuffin!! Gaah...

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Barnhemmet, en spansk film. Tokbra!

nikita sa...

Tänkte bara tipsa om en tävling i min blogg
Gangstar - Kläder för världens coolaste kids.

Var gärna med och tävla!

Alexandra sa...

Nu är ju jag tydligen en dag för sen, men har ni inte sett "Revolutionary road" så rekommenderas den skarpt till nästa filmkväll. Gör er redo för känslostorm. :-)

Therése sa...

Ah, det är den med di Caprio och Winslet va? Såg den recenseras i TV4..Är den bra alltså, kändes sådär. Hmm, får nog ge den en chans om Alex säger så =)