04 mars 2007

Vecka 9, kap 3

Veckans stora fest

Lördagen var den dagen som vi 5 ICAner väntat på ett bra tag. Schlagerkväll med utgång. Började dagen med att åka till Allum och shoppa lite, det blev lite nya accessoarer och nya byxor och så självklart maten till kvällen. Fortsatte dagen med att städa ordning i vår lilla låda, göra mig riktigt fin och göra huvudrätt och efterrätt. M. flydde hemmet strax innan 18 så jag fick lite ensamtid innan töserna dök upp vid 19-tiden. Gulliga som dem är fick jag tulpaner, I like.
Kvällen fylldes av skratt och en massa tjöt, diskussioner om artisterna i andra chansen och god mat och dryck.
Vid 00,00 fick vi nog av hemmets fyra väggar och tog bussen in till stan och styrde vår kos mot Gretas. Hade aldrig varit där innan, men har hört bra rekommendationer om stället. Började skitgott med schlagerskrål i kön, men stämning dalade lite när en vakt fick för sig att jag vinglade lite för mycket och tog mig åt sidan, belv väldigt tyst i kön då kan jag säga. Efter lite "förhör" så fick jag gå tillbaka till vännerna där vakten började förklara varför han gjorde som han gjort och jag antar att det skulle föreställa någon slags ursäkt. Men men, något sånt får ju inte förstöra en rolig kväll så det var bara att ta igen dubbelt när vi kom in. Och där var det röj, som fasen! I like! Kommer med all säkerhet att gå dit igen, får väl se om de klagar på mitt vinglande igen..
Kvällen avslutade med en väldigt onykter jag svamlandes i sängen ända tills jag slocknade. M. var måttligt road av mitt tjötande 04,30 på morgonen.

Inga kommentarer: