04 mars 2007

Vecka 9, kap 2

Fika med mitt Majs

Denna kväll var det dags för min månatliga fika med Majs. Efter lite virrande omkring efter ett fik i regnet som skulle duga åt det fina herrskapet hamnade vi på den gamla trotjänaren Kosmos, och när jag tänker efter får det fortsätta så, inget ont mot Kosmos, men det har faktiskt tappat det som jag tyckte var mys med det förr.
Jag åt Panang Goong, första gången jag åt thailändskt sen vi var i Thailand och det är ju bara att konstatera att maten här hemma inte kommer i närheten av "det äkta", men även att jag fortfarande är lite trött på det thailändska köket.
Det var gott att få tjöta av sig lite med Majs, det behövdes även om jag var lite trött och kände mig lite disträ, förlåt majs om du kände av det...
Till efterrätt fick det bli en chokladmuffins, och här kommer ännu ett konstanterande, detta mat-& sötsug jag känner är inte äkta! När jag väl äter det söta är det inte alls så gott utan det känns som om att jag äter det bara för att jag ska. Åt bara halva den elaka muffisen.

Inga kommentarer: