04 mars 2007

Vecka 9, kap 1

Ost & Vin

När man tänker på mig, tänker man då på ost? Svar nej, man tänker vin... Gör jag iallafall. Men jag tänkte ge dessa ostar en ärlig chans och anmälde mig för ett tag sedan till Ost & Vinprovning tillsammans med jobbet. Vi var 25 själar varav 5 står mig närmre än övriga. Vi fick prova 6 sorters ostar:

Brillat Savarin, ostgrupp färskost
Väldigt god, betyg: 5/5

Selles sur Cher, ostgrupp Getost
Helvetesost, betyg 0/5

La Trappe, ostgrupp Kittost
Luktar unken fis, smakar ok, betyg 3/5

Aisy Cendré Epoisses i aska, ostgrupp Kittost
Luktar kogödsel, kom inte ens in i munnen, betyg 0/5

Linnégatans lyxkub, ostgrupp Hårdost
Love it! betyg 5/5

Stilton Engelsk
Helvetesost, betyg 0/5

Japp, första och sista gången jag gick på ostprovning.. Vinprovning tar jag gärna igen, gärna med choklad...

Och nej, söt och matsug har jag fortfarande, ett djävulskt sug.

Inga kommentarer: