08 mars 2007

Bostadsjakt

Så, då har M. och jag äntligen fått lånelöfte och kan börja jaga efter en bostad. Var faktiskt och tittade på en redan ikväll, men det var inte någon av oss som kände "vårt hem" känsla över den. Jag känner att det är ganska viktigt att göra det då det inte bara är en lägenhet vi kan hyra och säga upp om den inte passar, utan vi kommer att lägga ut så mycket mer på den än så.
Men snart, snart kommer vi att ha ett ordentligt hem, förhoppningsvis..

Vet ni vad jag saknar? Trodde väl inte det, men jag gissar att ni inte blir förvånade när jag svarar... Choklad, choklad och åter choklad. En liten gudomlig mörk chokladbit till ett glas rödvin, min syndiga lyxkladdkaka, skulle gärna smaka på Devils chocolatecake eller en härlig brownie.
Ah, suck suck...att försöka bli normalviktig är inte lätt, inte när man älskar något så härligt som chocolate. Men jag försöker vara stark, njutningen blir bara större ju mera tease det blir...
Puss & Kram

6 kommentarer:

Liselotte! sa...

Mörk choklad är väl ändå okej? Det anser jag är nyttigt!

Therése sa...

jo, men även om det är nyttigare än ljus choklad så innebär det ändå inte att det är nyttigt.
Likadant med nötter och fisk som lax, nyttigt fett, men ändå inte...

Jessica sa...

Man får inte lägga ut sådana bilder på sin blogg! Nu skriker jag också efter choklad. Fredag trots allt. Men så får man ju inte tänka ;) puss!

Therése sa...

Hehe, ska jag vara sugen ska alla vara det, mohaha..

Puss!

BostadsJakten sa...

Kul att vi är fler som letar det "perfekta" boendet!! Hoppas du lägger ut fortlöpande information om era upplevelser! Då har du mig fast som läsare!!

Åhh... choklad! Jag äter faktiskt precis vad jag vill, nästan i alla fall. Jag har lärt mig en viktig sak. Intag och förbrukning. Glöm alla GI-dieter, banankurer, Cambridge-grunkor... ja allt! Det finns bara ett sätt att hålla formen. Det är att inte ta in mer än det går åt. Jag äter alltså numera aldrig fler kcal än jag gör av med. Äter jag mer en dag rör jag lite extra på mig. Det är enkelt när man får in beräkningen automatiskt i huvudet. Anledningen till att folk går ned med t ex GI är att de äter mer kött och grönsaker som det är relativt lite kcal i. Pasta, ris, potatis innehåller med kcal per gram. Jag tycker man skall äta balanserat och inte utesluta något.

Lycka till i bostadsjakten!

Anonym sa...

Det är strongt av dig. Jag skulle falla för frestelesen direkt. Jag kan inte hålla mig ifrån allt som heter choklad. Det är min svaghet.