19 juli 2010

Status

Här hemma händer det inte alltför många knop med roliga saker utan det handlar mest om att packa, diskutera packning och att tänka packning. Där emellan måste man ändå aktivera Alva så att hon inte klättrar på väggarna eller glöms bort. Känner att det är viktigt att ägnar sig åt sina barn även om mycket annat stjäl tid. Man får helt enkelt ta sig tid.
Detsamma känner jag med Viggo, denna bebistid får man aldrig tillbaka och han kan inte bara ligga i sitt babygym, eller babysitter utan han måste också få sin tid i famnen, pratas med och sjunga för och allt vad man kan göra med en bebis.
Dessutom klurar jag på både dop och 2-årskalas, och även min egen önskelista inför 30-årsdagen.
Jag har önskat mig en Kitchen Aid väldigt länge nu, men börjar istället bli sugen på en hushållsassistent från Ankarsrum som också är väldigt fin och som verkar bättre på bakdelen.
De ligger i samma prisklass, vilket inte är i den billiga klassen. Så jag gissar att jag mer kommer att få bidrag till den...

Kitchen Aid


Ankarsrum Assistent Original

3 kommentarer:

Majset sa...

Båda är ju superläckra! :) Förstår att du har lite svårt att välja.. Men fina bakverk lär du göra i vilken du än får... Kraam bejbi!

Majset sa...

Båda är ju superläckra! :) Förstår att du har lite svårt att välja.. Men fina bakverk lär du göra i vilken du än får... Kraam bejbi!

smurfenlina sa...

åh vilka fina prylar, ska jag oxå önska mig nån gång :)

Hur vad trist med packning, men det blir nog skönt när ni kommit iväg!

Här är det ok, fortsätter kräkas lite på mornarna, men fr. om i eftermiddag ahr jag äntligen semester och det känns såååå välbehövligt! kramkram