14 juli 2010

När jag blir stor..

och jag gissar på att det är i år om det inte hänt tidigare. Det är ju bara 2 månader och 6 dagar tills jag fyller 30!
Sitter och filurar på hur det ska firas. I mitt huvud låter det mest mysigt att bara samla släkt och vänner, äta lite gott och bara umgås både stora och små. Och att få hjälp av andra med kalaset så att jag själv skulle kunna njuta lite också och inte bara agera värd och vara upptagen som man brukar vara när man har kalaset själv.
Frågan är om man skulle kunna dra upp några från längre håll också som man skulle vilja fira med. Skulle vara kul att få fira med de vänner man umgåtts med nu i flera år.
En liten ågren är ju också vart vi ska vara. Att klämma in sig i vår 2:a känns ju ganska meningslöst, men är det någon som skulle vilja låna ut sitt hus, eller trädgård om det är fint väder?
Hmm, många frågor att hitta svar på.. Och det viktigaste ;-), vad ska stå på önskelistan?

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vilket datum rör det sig om isf? Behöver ju boka in i tid och har ett bröllop och ett 50-årskalas inplanerat i september redan. Dina gäster behöver ju sovplats också. Men om tiden finns och sovplats så kommer jag jättegärna upp och firar dina unga 30 år :)

Therése sa...

Ja, det är ju det som är problemet i det hela, sängplatser och allt vad det är, kanske lättare att ta det hela med alla däruppe och dra upp er en annan helg istället så kan ni fira mig då ;-) haha...
Just nu får mitt kalas stå lite åt sidan då flytten tar mycket av tanketiden och planering av dop och 2-årskalas samtidigt.. Jisses, att man orkar egentligen!
Hoppas ni får en supergo vecka i Kroatien!! KRam