25 februari 2007

Mat- & sötsug

på allt! Allt, allt, allt. Denna veckan har varit ganska svår, har blivit sugen på de mest konstiga saker, vill bara ha en massa att äta. Nu fick jag ju hålla mig i skinnet, men helgen bjöd på goda saker iallafall, vilket gör mig lite orolig över resultatet som kommer visas på vågen i eftermiddag.

Denna helgen var mina föräldrar nere och hälsade på. Fredagen spenderades väldigt lugn i soffan framför tv:n smaskandes på paella. Mycket gott! Lite sherry, rött vin och en väldigt sur papa doble.
Lördagen fixade vi iordning oss litegrann och tog oss iväg till Åby trav dit vi kom efter lite sight seeing som inte var meningen. Detta väckte minnen kan jag säga, har tillbringat ett stort antal timmar på travbanor under min uppväxt, speciellt på Mantorp travbana, och jag måste säga att lite kul är det. M. och jag gick back, men kul var det!
På kvällen hade vi bjudit in M.s föräldrar också för att vi ville tacka våra föräldrar för all hjälp och stöd under vår bröllopstid. De fick lite whiskey och martini rosso och presenter innan vi tog oss vidare till Michelangelo på Björksgatan. Så god mat, M. och jag bjöd på spektaklet vilket visade sig vara väldigt uppskattat. Närmare 22,30 tog vi oss tillbaka hem till oss där det blev ytterligare lite whiskey och martini rosso. Herrarna blev lite runda under fötterna...hehe.

I eftermiddag är det ju som sagt dags för vägning igen, lite nervis, har inte varit onyttig med sötsaker och så, men ändå ätit mer mat än vad som ska göras och även förbrukat väldigt mycket alkohol..
Men vi får se...

Inga kommentarer: