13 februari 2007

Change direction

Helgen var så god, så god! Efter att ha varit borta i 2 veckor svälter man lite på det sociala, vilket gjorde att hela helgen var helt underbar, framförallt med singstar.
Det fanns dock en obehaglig upplevelse denna helg. Den stunden var när jag klev på vågen hos viktväktarna som jag inte har varit hos på 2½ år. Det var dags kan jag säga. Det blev en obehaglig upplevelse på ett bättre liv hoppas jag.
Har ju ett antal kilo att gå ner nu.
I fortsättningen kommer ni att få läsa om mitt liv precis som innan här på bloggen, men jag kommer ändå att byta inriktning lite. Jag tänkte visa hur en kamp mot övervikt kan vara, många vet säkert hur det är där ute, men det finns även många som inte har en susning hur det är. Som klagar lite på deras love handles, men ändå går i bikini/badshorts utan problem med självförtroendet på sommaren.
Till en början kommer ni att få veta hur det går varje vecka, hur mycket det har gått neråt eller kanske uppåt, hur jag tänker, om det går lätt för mig eller om jag har ett jäkla sug efter något.
Min vikt kommer jag inte att avslöja, inte förrän jag känner mig säkrare i mig själv helt enkelt. Inte ens M. vet om min vikt, inte någon vet om min vikt.

Kan säga att ännu har jag inget sug efter onyttigt, upplevelsen på vågen radera det ganska rejält. Iallafall i några dagar...
Puss

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hejar på dig Tess! Dessvärre ser det inte ut som om jag kan gå på mötet på söndag tillsammans med dig... Har en sak jag måste göra just precis då som jag inte kan styra av, men jag kommer att gå den dagen nästa vecka då jag är ledig, måndag eller tisdag.
Puss o kram!

Jessica sa...

Hejar också det vet du! Men med full respekt för din kamp så måste jag ändå säga att även om man endast är ägare av ett par kärlekshandtag betyder det inte att man är ägare av ett bra självförtroende. Det är en ständig kamp. puss.

Therése sa...

Självklart menar jag inte alla med sina love handles, man kan aldrig dra alla över en kam.
De jag syftar på är de som i själva verket tar tag i sitt skinn och suckar över hur tjocka de är.
En tjejkompis som vi alla känner men som jag inte vill nämna vid namn här, sa alltid att hon förtsod hur man kände, men det gjorde hon inte förrän hon hamnade i ett förhållande med en pojke och ökade runt 10 kg i vikt och helt plötsligt hatade att visa sin kropp för utomstående.
Dåligt självförtroende kan man ha oavsett vikt, ålder och längd.
Det hade jag faktiskt hoppats på att du redan visste...

Therése sa...

Och sista meningen ska självklart lyda: Det hade jag faktiskt hoppats på att du redan visste att jag tycker...

Puss och kram

Therése sa...

Lina: Söndagen ordnar sig, ska fika med Moa och Karin vid 14 så går jag direkt dit sen, så får du läsa senare hur det gått ;)

Jessica sa...

Då var det ett missförstånd från min sida. Tolkade kanske texten om klagande på lovehandles fel eftersom att jag kände igen mig själv någonstans...

Therése sa...

Du tillhör ju tyvärr inte kategorin som trivs med att gå i bikini och som inte bryr om vad andra tycker, även om det borde vara så för oss alla.
Och det vet jag ju. Där behöver du absolut inte känna dig träffad av mig..