14 februari 2007

Ledsen i ögat

Idag fick jag veta något som jag visste var på gång, som jag anat att det verkligen skulle bli så. Känns egentligen löjligt att sitta här och känna sig ledsen. Anledningen är att två av närmsta vänner ska flytta ett antal mil till en annan stad vid namn Stockholm, inte så känd, jag vet ;)
Saken att det känns så ledsamt är att dessa två är bland dem första jag lärde känna i en ny stad, vi lärde känna varandra snabbt, de "fixade" ihop mig med min man. Vi har gjort många saker tillsammans och jag vet att detta inte kommer att försvinna, att vi kommer att hälsa på varandra och kanske även bo i samma stad någon dag igen.
Men ändå, jag trodde inte att jag skulle bli så ledsen, strupen knyter sig nästan varje gång jag tänker på det, fick kämpa på jobbet för att det inte skulle komma tårar.
Är glad för deras skull, men är ändå inte glad, inte nu, ge mig tid att vara ledsen först då jag inte kommer att ha min Lina i närheten på ett bra tag.
Puss på dig gumman!

1 kommentar:

Unknown sa...

Du är så söt gumman... jag är också ledsen, för att inte ha dig att snacka skit med, att gå till VV med, att sitta uppe länge in på småtimmarna och spela spel med, att logga in som en person som egentligen inte finns på kärleks-sajter med, eller att bara kunna träffas när man känner för det... Nu blir det svårare med definitivt värt att göra det så ofta man kan. Och midsommar, nyår, kräft och alla-man-kan-tänka-sig-fester skall jag självklart göra allt jag kan för att deltaga vid! Många långa kramar...