01 augusti 2006

Återigen...Morupfest!

I lördags träffade jag och M. Boswall, Moa och Viktor vid korsvägen för att åka ner till Morup där Majset, Alex och Malin väntade. Förväntansfulla på en härlig lördag och med hunger i magen anlände vi vid halv två-tiden där vi tog oss ner till havet där Jess kom och hälsade på en sväng också. Vi mumsade på kyckling- och räksallad. Det var väldigt gott, lite plask och lek hann vi ju med också. Jess fick även sin bil tvättad av en kotunga..jättemys tyckte Jess, eller inte..haha. Vi tog oss upp till huset igen och spelade ett par omgångar brännboll. Laget jag var med i bestod av: Moa, Viktor, Boswall och jag. Och vi ägde planen!

Kvällen fylldes av god mat och dryck och ett svalkande kvällsbad. Majset, helt grymt fixat med maten! För min del fylldes kvällen av för mycket dryck, har nog inte varit så påverkad på många år. Fick ta två fyllepromenader, Moa och Boswall hängde med på den första där vi hittade en häst i dimman, kelig var den och den undrade säkert vad det var för idioter som svamlade runt i natten.
Vi gick tillbaka till de andra, men jag kände att jag var tvungen att fortsätta vandra lite till, Boswall hängde med. Det blev en promenix på cirkus en timme och det gick inte snabbt kan jag tillägga..
Tillbaka vid huset vid halv fem igen så brakade vi ner i sängarna, men när jag låg där snurrade världen lite för mycket fortfarande. Frisk luft var medicinen tyckte jag och tog mitt täcke och lade mig på ett bord, som stod ute på gräsmattan, där jag låg och studerade himlen som redan hade blivit blå. Vaknade lite senare av att det var väldigt kallt, vet inte hur lång tid det hade gått, men jag tog mitt täcke och vandrade in till sängen och somnade där istället.
Dagen efter var ett helvete, det fanns två, eller ja, tre höjdpunkter. Ännu mer plask och lek (där mitt välbefinnande åkte ner i en svacka efter det), god glass i Läjet (där mitt välbefinnande åkte upp till det bättre) och att komma hem (då mådde jag som bäst).
Men, dammit my friends..kul hade vi det!
Imorgon är lite av en spännande dag. Klockan 20.00 kommer det en tjej och ska titta på vår lägenhet, förhoppningsvis följer vi med henne och kollar på hennes lägenhet. Förhoppningsvis tycker vi om varandras lägenheter och förhoppningsvis genomför vi ett byte. Mycket förhoppningsvis (konstigt ord förresten), men man ska väl leva på hoppet?

2 kommentarer:

Jessica sa...

Grämer mig över att jag missade denna spännande fylla *haha* verkar som ni hade en kanonkväll. Jag ska inte klaga på min heller, var längesen jag var ute på stan en lördagkväll i HSTD på sommaren, mycket folk. Men man kan inte vara på två ställen samtidigt, eller tre för den delen. Håller tummarna för lägenheten!

Liselotte! sa...

Hur går det.... Har det kommit nån tjej än och tittat?!