25 augusti 2006

Principer?

År 2000 ville jag ta den snabba vägen till att gå ner i vikt (vem vill inte det?). Så jag började med den sk Cambridgekuren, likadant som det kända nutrilett, men godare. Så tre gånger om dagen drack jag en dryck liknande milkshake i tre veckor och det hjälpte. Jag gick ner ca 9 kilo. Men när man börjar att äta igen efter en sådan kur så är det ju inte helt ovanligt att man går upp allt igen. Vilket jag gjorde. Efter det så tänkte jag "aldrig mera snabbkurer".
Den bästa metoden för att gå ner i vikt för mig är viktväktarna, med förutsättningen att jag går dit varje vecka, eller i varje fall varannan och väger mig, får min peppning och känner mig duktigast i världen (konstigt hur psyket fungerar). Men efter att ha dålig ekonomi har man inte alltid riktigt råd att gå dit, vilket innebär för mig att jag hamnar i den lata äta-fällan igen. Det är fortfarande så att jag inte har råd att gå dit.
Jag gifter mig om mindre än 2 månader. Jag kommer att se ut som en tjock marängtopp. Jag skojar och skämtar om detta, men det är verkligen sårande att se sig i spegeln och inse att jag är tjockare än någonsin och kommer då att ha den dagen då man möjligtvis står mer i centrum än någon annan dag. Det kommer att förevigas på bilder och enligt alla som är på gång att gifta sig ska detta vara den lyckligaste dagen i hela deras liv. Jag tror att det kommer många dagar som är den lyckligaste dagen i livet. Just min bröllopsdag mörkas ganska mycket just pga av hur jag ser ut.
Idag har jag börjat med något jag sa att jag aldrig mer skulle göra, dvs använda mig av snabbkurer. Jag har börjat med måltidsersättning under lunchen, men kommer att äta som vanligt de andra måltiderna. Jag vet, detta är inte det bästa sättet, men just nu är det det, iaf tills jag har råd att börja på viktväktarna igen. Så..så kan det vara ibland..
Någon mer som längtar till hösten?

Inga kommentarer: