08 augusti 2006

Den bästa dagen hittills i mitt liv...

Klockan halv 12 skulle jag och M. träffa Surre och Henke för att ta en glass på Kungsportsplatsen här hemma i Göteborg. Vi blev en halvtimme försenade och Surre stod ockh väntade på oss Brunnsparken.
Hon sa att Henke hade glömt sin plånbok i bilen och att vi skulle gå upp till kungsportsplatsen så länge. Vi gick och småpratade lite på vägen och när vi kommer upp så ser jag ett gäng tjejer som ställer sig upp. Det slår mig att jag känner dessa personer och då ser jag min svägerska Mickis stå med en flytväst som det stod MÖHIPPA på! De lyckades lura mig de jäklarna! Jag bara sa Nää högt och fattade inte mycket alls. Kramade om alla och fick sätta på mig denna flytväst, vad jag inte visste var att det stod något på baksidan också: En sång 10:-, En dans 10:- En fräckis 10:- och En puss 10:-. Ja, ni kan ju gissa vad som menades med det.
Vi började gå en liten bit innan de stoppade mig och tog fram ett par snygga (eller inte) gummistövlar som jag var tvungen att ta på mig. Vi styrde färden vidare och det visar sig att vi ska åka en liten guidingtur med paddan. Där åt alla varsin baguette innan de propsade på att nu var det dags att tjäna in lite pengar. Jisses, ser ni, jag fick dansade, drog fräckisar och sjöng. Bland annat gjorde jag en John Travolta dans, medan jag sjöng lite ur "Staying Alive".

Efter att ha åkt paddan fick vi gå snabbt för att hinna med en spårvagn då vi skulle fortsätta, jag fick på mig en ögonbindel så jag inte skulle förstå vart. Väl framme, fortfarande med ögonbindel, fick jag byta om till träningskläder och fördes till en lokal nere i en källare. Ni kan förstå att jag började bli nervös. Det började spelas musik, jag tänkte inte på varför just den låten, men det visades ju ganska snart. Jag fick klämma och känna lite på en kille och jag kände muskler och boxningshandskar! Då förstod jag varför låten "Eye of the tiger" spelades...
Nu skulle jag få boxas tre ronder mot denna boxare som var 7-faldig sverigemästare, 3:a i VM och som varit med i OS. Weeii, självklart vann jag på knock out, det var inte fejkat, jag lovar..hehe
Sen fick jag mig även ett träningspass, med lite boxningskombinationer mot boxaren och mot en sandsäck, jag höll en medicinboll över huvudet och var tvungen att kasta upp den i luften 50 ggr och efter det göra ett antal armhävningar. Efter det var jag i stort sett död..
Vi åkte till hotellet där några av tjejerna bodde, tog något glas med alkohol för att sedan gå ner till huvudbyggnaden, där överraskades jag med att den hade en spa-avdelning där vi satt och bubblade bubbelpool och drack gott i ca 1½ timme. Det var så mysigt!

Nu var det dags att göra ordning sig till kvällen. Jag fick instruktioner om att jag fick sminka mig nästan som jag ville, vilket jag gjorde, förutom att jag var tvungen att ha knallrött läppstift och glitterglans på mig. Sedan fick jag min klädsel, jojomän, hör fick man vara utklädd till syndig nunna resten av kvällen, och sälja kondomer! Inte mitt val om jag skulle fått bestämma, men, vad gör man inte för att roa andra. In till stan för att äta på restaurang på en terass så man såg ut över hela älven, och väldigt god mat. Tjejerna började bli lite rastlösa och vi gick vidare. Jag trodde att det var dags för krogen, och det var det nästan men först skulle vi på karaokebar. Något jag aldrig gjort men tjatat om att vi måste, så det blev en höjdare och de flesta av oss sjöng massa låtar. Jag gjorde givetvis öppningslåten "Like a virgin" med Madonna. Vid ett-tiden åkte vi vidare in till stan för att dansa loss och det gjorde vi till morgonkvisten.

Detta är den bästa dagen hittills i mitt liv, alla mina goda vänner som samlades för min skull och som hade så roligt tillsammans! Jag vill tacka alla för att de gjorde min möhippa till den bästa någonsin! Älskar er allesammans!
Speciellt tack till de som planerat hela dagen, ni vet vilka ni är! Puss

6 kommentarer:

Jessica sa...

Och vi älskar dig... =)

Jessica sa...

Sen måste du ju lägga upp snygga bilder på dig själv, du hade så många ustyrslar den dagen ju. Snygga var de också!

Therése sa...

Men jag vet ju inte om jag får se bilderna än :(
De kanske är förbjudna för mig i ett par månader?

Unknown sa...

Weee! Det var en helt otroligt kul kväll och hälsa tjejerna som fixade det att det var underbart! Synd att jag var tvungen att jobbapå dagen. Hade mer än gärna varit med och se dig hela dagen på alla dina bravader! KRAM! och lycka till på intervjun imorgon. Håller alla mina tummar samtidigt! =)

Jessica sa...

Nä det är klart att du inte får. Tänkte inte så långt...

Liselotte! sa...

Vad underbart att dagen blev så grym! Det är så det ska vara, ett minne för livet!