31 januari 2011

Viggo 9 månader

Jag är lite chockad, jag har svårt att förstå att min lilleman är 9 månader. Jag skriver varje gång att jag inte hinner med, men det är verkligen så. Om 3 månader fyller Viggo 1 år, helt otroligt! Han röjer järnet här hemma nu, speciellt efter att han har börjat ta sig runt. Än så länge hinner man med men det är inte långt kvar tills jag kommer att vara slutkörd.
Rör sig: Hasar sig fram på knäna och kompletterar med några krypsteg då och då. Framåt går det och snabbare för var dag, det går knappt att lämna honom själv i ett rum då sladdar är väldigt intressanta. Diggar gärna till musik genom att skaka på huvudet med öppen mun. Och icke förglömma den kära gåstolen.

Äter: Barnmaten är uteslutande av märket HIPP, den enda maten han vill äta, fruktpuréer och mellanmålspuréer går bra med annat. Gillar att smaka på vår mat men har lätt att ta till kräkreflexen om det är något han inte gillar. Ammar fortfarande kväll och nätter.


Sover: Inte mycket skillnad sen 8 månader. Från kl 19-19.30 fram till kl 6-8, tyvärr med extremt mycket snutt under natten. På dagen är det 1-2 gånger/dag som gäller. Dock tycker mamma att det är en bra idé bara sova 1 gång om dagen men det instämmer inte lilleman i ännu.

Pratar: Fortfarande dedede, bababa osv men igår tyckte jag mig höra mam och det får han gärna fortsätta på =)

Socialt: Lika flörtig som innan, visar lite mer vilka som är ok att komma till men det är sällan han dissar någon.

Skrattar åt: Fortfarande bus, bus, bus och bus. Katter som leker är en höjdare och alla pälsklädda varelser som kommer i närheten.

Tandstatus: 2 underbara söta bissingar, ska bli kul att se när nästa kommer.

Vikt: 8830 gram. Han ligger precis under normalkurvan så han har hämtat upp sig fint trots att han är lite tidigt född.

Längd: 70,5 centimeter. Ligger precis under normalkurvan på längden också.

Klädstorlek: 74 och 80.

Inga kommentarer: