13 december 2010

Ond cirkel

Det är ont om energi från min sida just nu, mitt i allt julstök och bök beslutade Viggo att eskalera sitt tuttbehov till att inte ens vilja sova utan att snutta vilket leder till att jag får vakna minst en gång i timmen. Jag gissar att detta är varför han inte är så matintresserad heller, han äter ju med hästlängder hela nätterna! En ganska ond cirkel som måste brytas helt enkelt, vilket inte är så lätt när man är jättetrött och bara vill sova på nätterna!
I natt var ganska likt ett helvete i mina ögon då han inte ens ville bli lugn med att få bröstet i sängen utan lugnade sig enbart när vi satt oss i soffan. Kl 2 hade vi redan varit uppe 5-6 gånger vilket ledde till att jag tog med täcket ut i soffan och halvlåg ner med Viggo i famnen, först då sov han 1 timme utan avbrott men blev orolig igen pga av att det blev riktigt svettigt att ligga så tätt på mamma, han fick snutta igen sen gick vi in i sängen och då fick jag 2 timmars sömn innan han vaknade igen, min lilla skitunge!
Den lilla energi jag har läggs på att underhålla bägge ungarna dagarna i ända, men misströsta inte, inläggen ska bli fler, jag har en plan förstår ni och den ska fungera!!

 
Nu har en snögubbe bosatt sig på gården, 
halsduk och mössa har han fått också!

 En väldans lång backe, det ni ser är bara början... 
Väldigt fin i vinterskrud!

 Skurna pepparkakor, 
på gränsen godare än vanliga pepparkakor...

2 kommentarer:

Liselotte! sa...

Låter inte roligt... Har du någon strategi för hur du ska bryta denna vana?

Anonym sa...

Kassandra har ordet. SÅRBARHET. Det är INTE självmordsbombare som är värsta hotet. När islamterrorismen lär sig kriga intelligent och förstår hur mycket skada fienden Samhället kan åsamkas med ytterst liten kostnad och förlust står vi alla vid avgrundens rand. Kom sen inte och säg att ni inte hade en aaaaaning, för ni visste alla mycket väl, men snålheten bedrog visheten. Och det är miljardärerna som drabbas värst. Så där, nu är ni alla varnade.

Det är billigt att sitta vid tangentbordet och vara hurtfrisk. Islamismen har förklarat krig mot oss, och krig är krig, där hälften lider nederlag. Inför en övermäktig fiende är man så illa tvungen att vika sig, hur motbjudande detta än är.

Sverige måste lämna Afghanistan, förkasta alla planer på natomedlemskap och rusta upp försvaret, framför allt civilförsvaret, och ge upp motståndet mot Övervakningssamhället, som vi av säkerhetsskäl är så illa tvungna att utveckla. Allt annat är livsfarligt och brottsligt dumt.

---

Från det ena till det andra:

WWW

- Peter Ingestad, ropandes röst i öknen