22 december 2010

Ingen tomte...

Typ ingen julafton heller verkar det som. Magsjuka är boven i dramat. Viggo började bli dålig i magen i helgen och kräktes i måndags morse. Igår på morgonen hängde Alva på kräkfesten medan jag blev riktigt dålig i magen à la the behind. Framåt kvällen igår med två någorlunda pigga barn tändes ett litet hopp hos både M. och mig att det kanske blir att fira jul på julafton ändå men det släcktes vid 20-tiden då bägge ungarna kräktes.
Här står påsar och säckar på rad med nedkräkta och nedbajsade (från Viggo) kläder, det är nu man verkligen saknar tvättmaskin...
Idag verkar det lugnt hos Viggo, men jag ska inte ropa hej än! Alva kräktes 1 gång i natt och 1 gång nu på morgonen och är lite medtagen stackarn. Törstig är hon också, men vi är så elaka så hon får bara några klunkar var 5-10 minut, men man vill ju inte att det bara ska vända i magen på henne i chock.
Just nu sover bägge ungarna och M. försöker också då han suttit uppe med Alva i några timmar i natt.
Blir vi hemma på julafton så ska vi mysa till det lite här hemma så gott det går, och sen ha en liten lillejul någon dag med min mamma, pappa och min bror med familj. Jag har redan pratat med tomten så att han kan komma då istället, vet ju att Alva skulle bli så glad att få träffa honom.

2 kommentarer:

Helena sa...

Vilken otur! Hoppas, hoppas att ni kryar på er snart!

Jessica sa...

Usch, hoppas verkligen att ni är pigga nog att ha en mysig jul hemma i alla fall.

Kanske ni til och med mår riktigt bra idag och att Alva kan få träffa tomten i år :)

God Jul på er!