27 april 2010

No bidding

Än så länge har det inte kommit in några bud på lägenheten, men det finns 2 par som är väldigt intresserade. Det är väl dem som vi får hålla tummarna för helt enkelt. Det ena paret är verkligen ett sånt där supernoga-yttepytte-detaljrikt par som frågar allt och inget och skulle lusläsa vår förenings årsredovisning för 2009 ikväll.
Jag blir nervös av såna människor. Faktiskt.

Idag gick jag och skulle beställa tid hos frisören, min egen bor alldeles för långt ifrån och kommer jag inte upp dit på några månader så går det nerför för mitt stackars hår. Jag hade tur och fick en tid redan idag, så nu är jag fräsch i håret igen! I like!
M. blev lite putt för att jag var borta så länge, och fattar inte hur det kan ta sån tid. Försökte förklara att lägga i slingorna, sitta med dem, tvätta håret, klippa håret, torka håret, platta håret, klippa till det sista och lägga en fin finish tar tid. Han var lika putt för det.

I söndags var jag med om något läskigt. Jag var på Blomsterlandet och letade efter tulpaner, och direkt när jag kom dit tryckte Pyret lite extra på urinblåsan så det första jag gjorde var att leta upp toaletterna. Jag gick in på den första vilken hade en trasig lampa, så jag valde att gå till den andra. Och tada, bajs överallt, på toalettsits och på själva stolen och handfatet. Så äckligt, jag insåg att jag fick gå i slowmotion istället för att inte kissa ner mig och informerade snällt personalen om läget.
Sen funderade jag, tänk om de tror att det är jag? För seriöst, får man något ut av att kleta bajs på en toalett så kanske det känns ännu bättre när man går till personalen och ser minerna på dem?
Personligen förstår jag inte vad man får ut av det. Är det någon som kan förklara det för mig? Det kan ju inte vara så mycket liksom...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha! FY vad äckligt! Och de trodde nog säkert att det var du! ;-) Nejdå, förmodligen är/var det en man som gjorde det. Jag har svårt att se varför en kvinna skulle göra något sådant. Män brukar , förlåt mig alla män, ha mer böjelser för sådana saker än kvinnor. Jag upplevde en liknande grej när jag var liten. Det var under en pingisträning. Jag skulle på toa men det var upptaget av en av killarna (som hette Johan). Så jag väntade utanför. Sen hörde jag att det spolade och efter ett litet tag till gick jag in. Då var Johan borta och fönstret stod öppet. Inne på toaletten hittade jag två bajskorvar i handfatet(!) Jag kommer ihåg att de såg ut som korvar av havregryn. Förmodligen åt han havregrynsgröt till frukost. Blä! :-)

Therése sa...

Haha, fy, man vill ju liksom inte veta vad någon äter genom att se det den vägen.
Jag kan bara inte förstå, och jag kommer väl aldrig att göra det. Kanske tur att man inte gör det förvisso...