11 april 2010

Å ljuva ledighet

Det känns bara så underbart! Jag ska inte till jobbet på måndag, inte på minst ett år! Det känns så bra! Takten i fredags på jobbet var någorlunda lugn, känns som om jag inte har lämnat några lösa trådar och fick undanstädat ordentligt på mitt skrivbord. Känns lite lustigt att det inte finns så mycket spår kvar efter mig, som om man inte har varit där liksom. Men ack så gott.
Självklart bjöd jag på lite avslutningstårta, det var nog den sista tårtan innan Pyret kommer. Riktigt tungt att kavla med en stor mage i vägen...
Tårtan som de fick smaka av innehöll; chokladbottnar, vit chokladmousse & skogsbärsmousse. Det blev grymt gott! Och så här såg den ut, en liten vårtårta! (Färgerna är lite dova...) Och så en liten trudelutt också, ägnad till Majs, som fyller 25 år idag!
Ja, må hon leva! ja, må hon leva!
ja, må hon leva uti hundrade år!
javisst ska hon leva! javisst ska hon leva!
javisst ska hon leva uti hundrade år!
Hipp hipp, Hurra hurra hurra hurra!!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fantastiskt fin tårta! :-)

Hoppas du får tid att vila upp dig lite innan det är dags för förlossningen. Hur går det med lägenheten? Städar ni inför fotografering eller är det redan klart?

Majset sa...

Du är galet duktig på dina tårtor Tess! Å tack för trudilutten :) Kram!

Elena sa...

Fantastiskt vacker! :)