28 april 2010

Ah, jag vet inte

När Alva föddes var det så tydligt att en förlossning var på gång. Den allt så mysiga slemproppen gick på måndagen, onsdag morgon började med vattenavgång a la fors, sen kom värkarna igång efter en halvtimme.
Denna gång är allt så mycket mer diffust än så länge. Dels har jag ju haft sammandragningar, förvärkar och molvärk lite då och då. Natten till måndag blev jag fundersam på om slemproppen gick, men nu är jag nog säker på att det inte var det. Däremot väldigt mycket mer slemmiga flytningar (ursäkta infon) som ändå kan vara tecken på att förlossningen närmar sig.
Idag har jag även konstant värk i svank och korsrygg, vilket även går ner i höfterna och insida lår, det är så jobbigt, och lite molvärk i magen då och då.
Men det känns inte som när mina värkar med Alva riktigt, då kände man ju hur återkommande de var, och det var mer i magen. Så jag vet faktiskt inte vad detta ska räknas som. Är det något ni känner igen?
Jag vill ha tydliga tecken!! M. tyckte att jag skulle ringa förlossningen och fråga vad de trodde. Men vet ni, jag vet svaret... "Det kan mycket väl vara tecken på att en förlossning närmar sig, ta ett par panodil och lägg dig för att vila". Även om jag bara fött ett barn så har jag rutin på vilka svar man får när man frågar ;-)

Tycker dock att Pyret får vänta lite, jag ska luncha med Jess idag, på Halta Lotta. Och det vill jag inte missa!

6 kommentarer:

Malin sa...

Nejnejnej.. pyret ska ju stanna där inne till den 14 Maj :D

Therése sa...

Haha, jag vet inte om jag vill uppfylla din önskan =D Om Pyret känner sig färdigbakad är h*n hjärtligt välkommen nu!!

Jessica sa...

Vi klarade lunchen! ;)
Tack för en mysig stund på dagen.

Unknown sa...

Åh, vad spännande. Jag har inga tidigare erfarenheter som jkan hjälpa dig på vägen tyvärr. Kämpa på. :-) Hur går det för eran budgivning? Har det kommit igång ännu?

Elena sa...

GRATTIS TILL LILLKILLEN!!!!

BAMSEKRAMAR

Liselotte! sa...

Ja, det var ju i allra högsta grad på G! Bra jobbat, och grattis till lillkillen!