15 mars 2010

Trött mamma

Sitter i lite halvt koma och halvt förlamad här i soffan, detta har varit en riktig spontanhelg (ja, för mig är det fortfarande helg...) och det har varit mycket trevligt! Tänk er barnvagn, potta, grannfika, mammakläder, Alvakläder, middag, Frida & Melih & Öppna förskolan.

Igår blev jag dock lite ställd här på kvällen, kände ett riktigt tryck ner i bäckenet och helt plötsligt är foglossningarna mycket mer lika (men fortfarande värre) de jag hade med Alva. Jag gissar på att Pyret har borrat ner huvudet och lagt sig lite mer tillrätta. Blev fundersam på om det var lite väl tidigt och om det betyder något, men så länge jag inte känner något annat tänker jag inte bli orolig! M. däremot blev helstissig här hemma, men han verkar lugn nu...
Svaret får jag om 2 veckor när jag ska till BM igen, kan ju ha helt fel, men jag känner igen känslan iaf.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ojdå! Vad spännande (eller det kanske det inte alls är?) ;-)
Måste man ha ont hela graviditeten om man väl får foglossning eller kan det gå över?...

Therése sa...

Det kan lika gärna gå över och sen komma tillbaka. Ibland får man foglossningar i början för att hormonerna flödar omkring ordentligt då och sen försvinner det när hormonerna lugnar sig i några veckor.
Jag hade hoppats på det, men tji fick jag..
Jag tror helt enkelt att mitt bäcken inte hade gått tillbaka tillräckligt från när jag var gravid med Alva.

Elena sa...

Tror du får en liten bebbe den 9 maj =)