08 mars 2010

Gravidhjärna

Masar mig upp kl halv 7 för att jag ska vara på MVC (mödravårds- centralen) kl 8. Känns löjligt att skrapa rutor och krångla ut bilen från en fickparkering för att köra i 2 minuter. Så jag lallar bort i god tid, i mitt nutida tillstånd förvandlas en 5-10 minuters kort promenad till 15-20 minuters lång promenad, och jag hinner med några minuters marginal.
Jag sitter i väntrummet och läser en tidning, klockan blir 10 minuter över och jag tänker att jag får nog dubbelkolla kalendern. Den ligger tydligen hemma så jag ringer hem till M. som tittar åt mig, får mig ett asgarv i örat och en skrockande röst som menar på att jag ska vara kl 14.30 i eftermiddag.
Det är ju bara att lalla hem igen medan jag funderar på att jag dubbelkollade ju igår, för det gjorde jag, men, jag dubbelkollade den 8:e februari kl 8...
Och ja, nu flinar jag lite...

3 kommentarer:

Jessica sa...

Så det blir dubbelpromenad idag, gott med motion i alla fall. Haha, det är inte lätt alla gånger ;)

Jessica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Liselotte! sa...

Den där gravidhjärnan känner jag igen ;)