11 januari 2009

Så lugnt, så skönt

Snart är ännu en helg till ända, och denna har varit så lugn, så lugn. Vi har fått upp lite saker på väggarna i vardagsrummet, så lite saker till och sen är nog vardagsrummet tipp topp.
Klockan 9 idag ringde jag och väckte Majset med en härlig sång så att hon kom upp ur sängen och kunde bege sig hit till 2 timmar senare då det var dags för Alva och sova, vilket menas att då är det promenaddags i ca 1 timme. Det var mycket trevligt att ha lite sällskap, antingen brukar jag ju gå själv eller ha med mig M. och ombyte förnöjer faktiskt.
Efteråt fikade vi lite här hemma, och jag blev lite chockad. Saken är den att jag har testat att äta choklad i veckan, och se, Alva har inte fått magknip, halleluja! Därför beslutade jag mig igår att baka chokladmuffins som blev supergoda, men som jag ville snajsa till ännu mer idag till fikat och gjorde därför cream cheese frosting och doppade dem sedan i mariannecrush. De blev så fina och såg så goda ut! Här kommer då chocken, det blev alldeles för maffigt så jag kunde inte ens äta hela och den står mig faktiskt upp i halsen ännu 2 timmar senare. Och det är chockartat att till och med jag fick en sötchock, så då kan man lova att det var en rejäl muffin. Men fina blev dem! Bild kommer så fort jag fått en av Majset...

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh, spännande att titta vad ni hittat på i vardagsrummet :) Kanske kan komma hem till er en sväng innan vårt lilla möte på onsdag? Kram

Anonym sa...

Tess!! Receptet efterlyses. Vill ha. Låter mumsigt. :-)
Låter verkligen som en trevlig helg, hoppas ni har det fortsatt bra.