30 januari 2009

Helgen framför mina fötter

Snart kommer M. hem, härligt, ser fram emot varje fredag, då vi får två lediga dagar ihop där han också får ta del av Alva mer än vad som blir på vardagarna. Imorgon kommer jag förvisso försvinna iväg några timmar med Alva till Jenny på fika. Ska bli kul att få snacka skit och se hennes fina lägenhet (som hon har bott i ett år utan att jag varit där, skamligt!). Då får M. också ha lite ensamtid för att fixa lite saker till sig själv och lite lugn och ro. Efter det ska vi förmodligen hem till Alvas farmor och farfar och äta lite gott.
På söndag är det babysim igen, jag längtar! För de som är redo tror jag att det blir första dykomgången, men jag tvivlar faktiskt på att Alva är redo. Visst, jag är nojig och nervös för att ha henne under vattnet, men än så länge ser hon mest chockad ut när hon får en mängd vatten i nyllet. Och vem kan egentligen klandra henne, jag ser inte heller så nöjd ut när jag får det.
Nu börjar fisen bli arg nere på golvet, dags att springa...

Inga kommentarer: