07 januari 2009

Alvas första nyår

Nyårsafton spenderades hos Jessica och Tobbe. Då jag är mammaledig och inte kan äta allt i och med Alvas magknip tog jag på mig att fixa den mesta av maten, och det blev supergott kan jag säga. Potatisgratängen fick dock Jessica göra då jag inte kunde smaka av den när den innehåller lök.
Menyn såg ut så här:
Skagenröra på en bädd av ruccola och granatäpple
med friterad tortillaflarn
Fläskfilé med örtagårdssås och potatisgratäng
Pannacotta med hallonpuré

Kvällen var mycket trevlig med åtta andra galningar och innehöll god mat, musiktävlingar, charader och mycket mera.
Vid 1-tiden fick vi dra oss hemåt då Alva inte ville sova för allt roligt och det dröjde ända tills strax innan 3 innan hon kom till ro. Lite rolig är ju mammas trollunge då hon tog sig en powernap under fyrverkerierna då det var som värst livat, haha.
God fortsättning önskar lilla familjen Spjelkavik

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina ni är =)

Jessica sa...

Söta familjen Spjelkavik. Tack för all hjälp med maten på nyår, du är en klippa! ;)

Anonym sa...

Ja maten var verkligen supergod, den hade du lyckats med! :) Hoppas allt e bra med er alla 3? Kram