09 januari 2009

Bebis sover

Denna vecka har det faktiskt hänt lite saker efter att vi har tagit det lungt efter julstressen. I tisdags så var ju M. ledig som många andra och vi tog chansen att handla upp våra julpengar på IKEA, så i helgen kommer vardagsrummet förhoppningsvis vara ett steg närmre att bli klart. Det är ju på tiden då vi har bott är i 1½ år...
I onsdags åkte jag och Alva och hälsade på mitt jobb för första gången, Alva var helt överväldigad av alla att titta på och som tittade och pratade med henne. Det var roligt att träffa alla igen!
Just nu sover Alva i sin säng, denna vecka tyckte jag att det var dags att hon skulle kunna somna i sin egen säng, i alla fall på dagarna, och se, det går faktiskt ganska bra för min duktiga lilla tjej, men vad tomt det blir helt plötsligt när hon sover därinne. Inget sött ansikte och titta ner på som när hon ligger i min famn, mammas trollunge. Att man kan bli så kär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du kikar in i min blogg och kollar "Award",så finns det något till dig där :)

kram!